Quasydoc bij Americol.
Wat is de aanleiding?
Met het vertrek van de KAM-coördinator en nieuwe vereisten uit ISO 9001 besloot Americol de hulp van Précon in te schakelen. Précon begon met het uitvoeren van een nulmeting om te toetsen in hoeverre Americol voldeed aan de ISO-normen. Vervolgens is gekeken naar de systematiek achter het kwaliteitsmanagementsysteem bij Americol. Net als bij veel bedrijven , werden bij Americol actielijsten bijgehouden in verschillende Excel bestanden. Een arbeidsintensief en statisch proces. De nulmeting gaf voldoende redenen om te starten met het automatiseren van documentbeheer, inspectierondes en corrigerende & preventieve acties.
Acties na de nulmeting.
Uit de nulmeting kwamen een aantal aandachtsgebieden naar voren. Zo heeft Précon het kwaliteitsmanagementsysteem herzien en het aantal documenten teruggebracht tot het noodzakelijke, zodat een slank kwaliteitshandboek is ontstaan. Het kwaliteitshandboek is direct gedigitaliseerd in Quasydoc. Hiervan ervaart Americol veel gemak: er is overzicht en structuur omdat de documenten direct gekoppeld zijn aan de ISO-normen. Tevens zijn de documenten voor iedereen inzichtelijk, ook voor de medewerkers op de werkvloer.
Ook zijn diverse inspectierondes opgezet of uitgebreid, bijvoorbeeld op het gebied van hygiëne en glas & hard plastic. De formulieren zijn digitaal aangemaakt in Quasydoc, evenals de planning van de te lopen inspectierondes. Doordat inspectierondes via een mobiele telefoon worden uitgevoerd, wordt direct een rapportage, inclusief de gemaakte foto’s, gegenereerd en benodigde acties uitgezet. Martin van den Booren, Plant Manager, geeft aan dat dit “een enorme tijdsbesparing heeft opgeleverd en het geeft meer betrokkenheid van medewerkers bij het kwaliteitsmanagementsysteem.” Verder vertelt Martin dat je altijd ‘in control’ bent. Dat heeft hij onlangs ervaren toen hij terug kwam van vakantie: “ik zag in één oogopslag op mijn dashboard welke acties voor mij waren aangemaakt”.
“Quasydoc levert ons een enorme tijdsbesparing op."
Ook de module periodieke acties is gevuld. De betrokken collega krijgt een mailtje wanneer de recalltest, leveranciersbeoordeling of kalibratie moet worden uitgevoerd. Op deze manier blijven de uit te voeren acties in beeld, worden collega’s automatisch geïnformeerd en kan tijdig tot actie worden overgegaan. De toegevoegde waarde van Quasydoc is hiermee bewezen. “Door met Quasydoc te werken is ons kwaliteitssysteem dynamisch geworden.” vertelt Martin. Resultaten worden op één plek geregistreerd, op deze manier kan compliance eenvoudig aangetoond worden. Ook tijdens audits levert dit enorme tijdswinst op.
Vervolg van de samenwerking
Précon ondersteunt Americol maandelijks om het kwaliteitssysteem up to date te houden en de interne audits uit te voeren. Nu Americol de toegevoegde waarde van Quasydoc heeft ervaren van de geïmplementeerde modules wil Americol Quasydoc ook inzetten voor de modules leveranciersklachten, non-conformiteiten en human resources.
Over het bedrijf.
Americol ontwikkelt, produceert en distribueert producten voor huidverzorging en handhygiëne, reinigingsproducten, handzepen, desinfectiemiddelen en onderhoudsproducten voor zowel industrieel als huishoudelijk gebruik. Het volledige productieproces wordt door Americol verzorgd en het bedrijf biedt een breed receptuurassortiment in diverse verpakkingslijnen, er zijn ruim 4.500 product- verpakkingscombinaties. Americol is ISO 9001:2015 en ISO 22716:2007 (c-GMP) gecertificeerd.
Hulp nodig bij veilige & eerlijke producten?
Onze professionals helpen je graag!